Sata-alueen Vivago-turvapuhelinpalvelun hälytykset eivät ohjaudu perille, päivitetty klo 15:09

19.9.2025

Sata-alueen Vivagon turvapuhelimien toiminta palautumassa normaaliksi

Tiedotimme aiemmin tänään ongelmasta Sata-alueen Vivagon turvapuhelimien toiminnassa. Sata-alueen turvapuhelimet toimivat nyt normaalisti.

Ongelmien syyt tullaan selvittämään ja järjestelmän toimintavarmuuteen puuttumaan. Kotihoito seuraa tehostetusti asiakkaidensa tilannetta.

Turvapuhelinasiakkaat voivat olla yhteydessä apua vaativissa tilanteissa myös suoraan turvapuhelinpäivystäjiin, joiden numero löytyy laitteesta.

Toivomme, että muissa toimintaan liittyvissä asioissa, kuten palautteen antaminen, yhteys otetaan palautekanavan kautta: https://satakunnanhyvinvointialue.fi/anna-palautetta

Lisätietoja: Taina Juvonen, vastuualuejohtaja, taina.juvonen@sata.fi, 044 457 5300



Satakunnan hyvinvointialueen Vivago-turvapuhelinpalvelun hälytykset eivät ohjaudu perille järjestelmätoimittajasta johtuvasta syystä. Vivago-turvapuhelimia on käytössä Porin alueella (entinen perusturva), Pohjois-Satakunnassa (entinen Posa) sekä Eurassa ja Säkylässä. Ongelma on alkanut 19.9. aamulla ja korjaustoimenpiteet on aloitettu välittömästi järjestelmätoimittaja Vivagon toimesta.

Toivomme omaisten olevan yhteydessä läheisiinsä, joilla kyseinen palvelu on ja varmistavan tilanteen. Mikäli ette tavoita omaistanne, olkaa yhteydessä sosiaali- ja kriisipäivystykseen p.02 623 4380.

Kotihoito on aloittanut yhteydenotot niihin asiakkaisiin, joilla on turvapuhelinpalvelun lisäksi kotihoidon palvelu.

Tiedotamme välittömästi lisää kun saamme lisätietoja.

Lisätietoja antaa:

Taina Juvonen, vastuualuejohtaja, taina.juvonen@sata.fi, 044 457 5300